فواید شگفت انگیز زردآلو

به گزارش افکارنیوز، زردآلو یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌های فصل تابستان است که معمولا ۲ یا ۳ نوع آن در بازار یافت می‌شود. یکی از انواع آن‌ شکر پاره است که همان طور که از نامش پیداست، طعمی بسیار شیرین دارد. نوع دیگر آن قیسی است که به اندازه بقیه انواع زردآلو فراوانی ندارد ولی خشک شده آن به راحتی می‌توان یافت. به طور کلی زردآلوی خشک شده – یا همان برگه زرد آلو – یکی از خوش‌ طعم‌ترین اجزای آجیل شیرین است.

 

خواص غذایی

زردآلو دارای طبیعتی سرد و تر است که البته نوع شیرین آن خاصیت گرم‌تری دارد. این میوه مقوی و لذیذ سرشار از ویتامین‌های A ،C  و گروه B  است و مواد معدنی مختلفی شامل کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، گوگرد، سدیم و مقدار کمی مس، آهن و روی نیز دارد.زردآلو و به‌خصوص برگه خشک شده آن (به صورت خیس خورده) ملین است. مغز شیرین هسته زرد آلو نیز مقوی و مغذی است و طبیعتی گرم وخشک دارد؛ در ضمن مواد پروتیینی، چربی، قند،ویتامین A و آنزیم‌های مختلفی نیز در آن وجود دارد.

فواید زردآلو

چند نکته مهم در مصرف زرد آلو

 

طرز تهیه مربای زردآلو

مواد لازم:

طرز تهیه:

زردآلوها را شسته وهسته آنها را با دقت درآورید و کنار بگذارید . شکر را با ۲ لیوان آب بگذارید بجوشد. وقتی شربت قوام آمد، بگذارید تا خنک شود. سپس زردآلوها را درشربت بریزید و ظرف را روی حرارت ملایم و یکنواخت قراردهید تا شربت بجوشد و زردآلوها بپزد ولی له نشود. در انتها آبلیمو را هم اضافه کنید و بعد از قوام آمدن شربت، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا مربا خنک شود. سپس آن را در شیشه ریخته و در یخچال نگهدارید.